Home

Succesvolle ondernemersavond Het is hier Echt!

P1020156

Hilvarenbeek is een prachtige, authentieke gemeente waar altijd iets te doen is. Dat weten wíj allang. Hoog tijd dat veel meer mensen buiten Beek dat ook weten. Om meer bezoekers naar onze geliefde gemeente te trekken is vorig jaar het beeldmerk Het is hier echt gelanceerd. Voordat we echt Hilvarenbeek op de kaart gaan zetten, is het belangrijk dat wij allemaal ons eigen verhaal van Het is hier echt kunnen vertellen. Wat maakt voor jou deze plek zo authentiek? Hoe brengen we dit samen verder? En wat hebben we al gedaan en gemaakt? Dat stond centraal tijdens de ondernemersavond op 20 mei in de Eksterhoeve.

Janet Eekelaar presenteerde het concept en de gedachten achter het beeldmerk Het is hier Echt. Inmiddels is het beeldmerk terug te vinden op de wapens en vlaggen aan de gevels van winkels, horeca en andere deelnemers van Ondernemend Hilvarenbeek. Ook is het bezoekerscentrum geopend, is de website www.bezoekhilvarenbeek.nl inmiddels live en zijn er diverse activiteiten georganiseerd. Om dit verhaal levendig te maken zijn drie ondernemers gevraagd om hún verhaal te vertellen dat duidelijk maakt waarom het hier echt is.

Karin van der Heijden, Zinin ijs- en koffiebar: "Een plek vol recepten voor puur geluk"

Kunstenaar Hannes Verhoeven: "De plek waar eigenzinnige kunst mensen samenbrengt"

Bart van den Broek, bioboerderij 't Schop: "Een plek met eten van het land en beleving uit het hart"

De foto's waren tijdens de kermis en Elastiek al te bewonderen op de doeken op de hekken. Ook is een omslag in de Hilverbode verschenen gewijd aan Het is hier Echt, waarbij bewoners ook worden opgeroepen om hún verhaal te vertellen. De verhalen van de boegbeelden én bewoners gaan we komende tijd online delen. Tijdens het winkeliersweekend van 17 tot en met 19 mei hebben winkeliers en horeca al een aftrap gedaan met het uitwerken van een eigen slogan waarom het voor hen hier echt is. Super!

Citymarketing Tilburg
Marc Meeuwis gaf een inspirerende presentatie over hoe citymarketing in Tilburg is aangepakt. Het gaf zonder meer stof tot nadenken. Duidelijk is dat Tilburg over een niet te vergelijken capaciteit en financiën beschikt voor het op de kaart zetten van Tilburg. Daarmee kunnen we en willen we Tilburg niet evenaren, maar tips zijn altijd handig. Daarbij was de belangrijkste conclusie dat we moeten investeren in online communicatie. "Deel, like en reageer op de berichten van het Facebook account Ondernemend Hilvarenbeek en maak zo snel mogelijk dat aantal volgers groter", aldus Marc. Daarbij werd ook duidelijk dat een deel nog onervaren is met de sociale media zoals Facebook. Ook werden tips gegeven zoals 'vraag studenten om mee te denken'.

Vervolg
Hoe gaan we nu verder? Duidelijk is dat de prioriteit ligt bij online communicatie. Zowel investeren in de kennis en kunde van deelnemers als in de professionalisering van de online aanpak van Ondernemend Hilvarenbeek. Hierbij nemen we jullie advies ter harte en gaan we (een) stagiaire(s) inschakelen om ons te helpen. Ook denken we aan workshop sociale media komend najaar en er volgt een sessie met de deelnemers die zich hebben opgegeven om mee te denken en te helpen aan het verder op de kaart zetten van Hilvarenbeek.
Verder gaan we de komende zomer gesprekken voeren met onder andere Rabobank en Albert Heijn die open staan voor samenwerking en kennis hebben op het gebied van marketing.

Tot slot gaan we ook op de koffie bij deelnemers grote(re) bedrijven over wat we voor elkaar betekenen op andere insteken voor citymarketing, zoals arbeidsmarktcommunicatie.

Meer informatie?
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Copyright © ondernemendhilvarenbeek.nl

Website gerealiseerd door:
 Van Laarhoven Websites